İmplant

İmplant tedavisi  ortalama 18 yaşından sonra olunabilir. 60’lı yaşlarda eksik dişi olan bir hastaya dahi yapılabilir. Diş kayıplarını gidermek için yapılan bu tedavi sayesinde, düzgün baktığınız sürece vidalı dişinizi ömür boyu kullanabilirsiniz. Eksik dişiniz için vidalı diş yaptırmak istiyorsanız bize ulaşın 40 farklı Doktordan fiyat alıp en uygun olanı size yönlendirelim.

İmplant nedir?

En basit ifadeyle kaybedilmiş bir dişin yerine o dişin tüm görevlerini yerine getirmesi için uygulanan diş kökleridir. Bu kökler titanyum dediğimiz bir maddeden yapılır. Titanyumdan yapılmasının sebebi bu maddenin yüzde yüz biyolojik uyumlu olmasıdır.

Üzerinde organik bir kirlilik yaşanmayan maddelere karşı da vücut herhangi bir tepki gösteremez. Bu bakımdan titanyumdan elde edilen implant diş kişiye herhangi bir zarar vermeden doğrudan kemik yüzeyine kaynaşma özeliğine sahiptir. Bu yüzden vidalı dişler titanyumdan elde edilirler.

İmplant tedavisi

İmplant tedavisi genel olarak iki aşamadan oluşmaktadır. Bu aşamalar cerrahi ve üst yapı aşamasıdır. Bazı özel durumlarda bu iki aşama aynı anda yapılabilmektedir. Bunun yapılıp yapılamayacağına ve uygunluk durumunuza göre uzman hekiminiz karar vermelidir.

Cerrahi aşaması

• Bu aşama da hastanın çene kemiğine lokal anestezi altında dişin üst yapısını taşıyacak olan titanyum vida yerleştirilmektedir.
  •  Bu işlem yaklaşık 15 dk gibi kısa bir sürede gerçekleştirilebilmektedir.

Üst yapı aşaması

• Bu aşamada ise, yerleştirilen titanyum kök üzerine hastanın estetik yapısı dikkate alınarak uygun bir üst yapının takılması ve porselen, zirkonyum gibi bazı materyaller kullanılarak doğal diş görünümünün verilmesi işlemi yapılmaktadır.
  • Genel uygulama bu iki aşama arasında 2-4 ay gibi bir süre beklenerek titanyum kökün çene kemiğine tutunmasının sağlanmasıdır. Bu süreye osseointegrasyon süresi denilmektedir. Bu süre alt çenede üst çeneye göre daha kısadır.

İmplant ağrılı mı? ilk uygulandığı zaman yani cerrahi aşamada lokal anestezi yapılarak tedaviye başlanır bu nedenden cerrahi aşamada hiç bir ağrı hissetmezsiniz. Cerrahi aşama bittikten sonra ve lokal anestezinin etkisi geçtikten sonra hafif bir ağrı hissedersiniz fakat bu sürekli ve sancılı bir ağrı değildir. 24 saat içerisinde ağzınızda hiç ağrı hissi kalmayacaktır. Vidalı diş yaptıktan sonra sert yiyecekler, aşırı çiğneme gerektirecek yemekler ve soğuk sıcak içecekler tüketmemenizde fayda olacaktır. 2 gün boyunca sulu yemek ılık içecekler ve ağız bakımınıza hele ki cerrahi işlem yapılan bölgenin temizliğini ve bakımını düzenli ve disiplinli bir şekilde yapmanız tedavinize olumlu etkiler bırakacaktır.

bizi takip edin..
Facebook Instagram Twitter Youtube Linkedin